A BCAA szedése – mikor, mennyit és hogyan?

Legjobb bcaa a női fogyáshoz. BCAA aminosav

Edzés előtt és után fogyasztva állítólag leküzdhető vele a fáradtság, elkerülhető az izomláz és támogatja az izmok újjáépülését.

legjobb bcaa a női fogyáshoz

Vajon csak a profiknak való, vagy neked is szükséged van rá? Tényleg annyival hatékonyabbá válik az edzés, ha BCAA-t is szedsz hozzá?

Peak GYM edzőtermek

Nem tudnád ételből fedezni az aminosavat? Mennyi fehérjére van szükséged?

Biztosra veszem, hogy találkoztál már ezekkel a betűszavakkal. És azt is sejtem, hogy inkább átugrottad azt a szekciót, mert tényleg nem valami felhasználóbarát ez a halom rövidítés. De nem véletlenül találhatók meg ezek a táplálékkiegészítők minden webshopban; a fura neveik ellenére az egyik legfőbb támogatóid, hogy elérd az ideális alakod: kiváló zsírégetők, segítenek az izomnövelésben, és abban is hogy az edzésed hatékonyabb legyen, és kevésbé fáradj el. Akkor most sorra vesszük őket, hogy egyáltalán mik is ezek, hogyan működnek a zsírégetők, melyik mire jó, mikor és hogyan alkalmazd, hogy a legjobb hatást érd el.

A fehérje bevitele nélkülözhetetlen az edzések eredményességéhez. Az aktív életmódot folytatóknak több fehérjére van szüksége, mint az inaktív, ülőmunkát végzőknek.

Ha rendszeresen akár heti alkalommal sportolsz, testsúlykilogrammonként naponta 1, g fehérje bevitele ajánlott.

mennyit lehet leadni ilyen fogyást segítő formulákkal?

Azaz egy átlagos, 65 kg-os sportos nőnek g fehérjét kellene ennie egy nap. Ajánlatos ezt elosztva bevinni, a táplálkozástudományi szakemberek javaslata alapján óránként célszerű fehérjéhez juttatni a szervezetet. Mi az a BCAA? Nagyon erős antikatabolikus izomlebomlást akadályozó és anabolikus izomnövelést elősegítő hatással rendelkeznek.

Ha tónusos, szálkásan izmos alak elérése a célod, a BCAA táplálék-kiegészítő szedése hatékonyan segít ennek elérésében. Fogyókúra idején korlátozni kell a napi kalóriabevitelt, hogy kalóriadeficitbe kerülj.

Diétázol, de nem akarsz végig éhezni a hosszú hetek folyamán? No és az a célod, hogy a fogyókúrája végére is feszes, formás alakod maradjon? Akkor a BCAA kell a diétádhoz! Testednek több mint 50 százalékát fehérje alkotja, és a tested szöveteinek képződéséhez többféle aminosavból felépülő fehérjére van szüksége.

Ilyenkor sajnos a fogyás mind zsírból, mind izomból történik, az utóbbi pedig nem túl előnyös. A cél az, hogy megóvd az izomtömeged, sőt inkább növeld, miközben zsírból fogysz.

legjobb bcaa a női fogyáshoz

Pontosan ebben segít a BCAA, izmaid legfőbb szövetségese. Hogyan juthat a szervezeted BCAA-hoz? A BCAA aminosavak esszenciálisak, azaz a szervezet nem képes előállítani őket, ezért külső forrásból kell fedezni őket.

Sovány húsokból, tojásból, hüvelyesekből és teljes kiőrlésű gabonákból is hozzájuthatsz, de a táplálék-kiegészítő fogyasztása felgyorsítja és megkönnyíti az izomnövelés folyamatát. De hogyan épül be a szervezetbe az elfogyasztott italpor? Felhasználása igen egyszerű, vízbe keverve kell elfogyasztani, olyankor, amikor fennáll az izmok lebontásának veszélye, tehát edzés előtt, közben, után és lefekvés előtt egy-egy 5 g-os adagot.

Előnye, hogy a gyorsan bekerül a véráramba, ahonnan eljut az izmokba, ösztönözve növekedésüket.

BCAA aminosav

A kutatások szerint is hatásos a BCAA? Egy tavaly végzett kutatás során a kísérletben résztvevőket három csoportra osztották: az első BCAA-szénhidrát kombót kapott, a második csak szénhidrátot, míg a harmadik csoport csupán vizet.

legjobb bcaa a női fogyáshoz

Az eredmény alapján a BCCA-szénhidrátos csapat ugyanolyan izomfájdalmat és -károsodást tapasztalt, mint akik csak szénhidrátot toltak. Azonban nem minden kutatási eredmény támasztja alá a BCAA eredménytelenségét.

Bizonyos kutatások arra jutottak, hogy az aminosav extra energiát ad a kemény edzésekhez, csökkenti az izomlázat és segítségével jobban épülnek az izmok.

További érdekesség, hogy a BCAA-t eddig csak férfiakon tesztelték, mivel a nők hormonháztartása belezavarhat az eredmény mérésében.

Futás helyetti legjobb fogyasztó torna

Hogy illeszd be az étrendedbe, és milyen készítményt válassz? A BCAA kiegészítők szedése nem pótolja a fehérjedús étkezést, hanem a megfelelő fehérjefogyasztás csirkemell, tojás, hal, cottage cheese stb. Hasznos társ lehet a fáradtság leküzdésében és az izomépítésben. A Legjobb bcaa a női fogyáshoz készítmények többsége mesterséges színezéket és aromát tartalmaz, illetve sok még mesterséges édesítőszer hozzáadásával készült.

Mielőtt tehát megvásárolnál egy terméket, érdemes alaposan átnézni az összetevők listáját. A benne található három aminosav közül a L-leucin bír a legerősebb anabolikus hatással, így fontos, hogy az adott termék megfelelő mennyiségben tartalmazza. Kapcsolódó cikkek.