hogyan fogyj le

Fogyj le

Tartalom

    fogyj le

    Tartós fogyás Manapság rengeteg fajta fogyj le diétáról lehet hallani és olvasni, amelyek pár hét alatt hatalmas súlyvesztéssel kecsegtetnek. Azonban akármilyen szépnek is hangzik ez az ígéret, a valóságban sajnos már kevésbé szokott működni.

    fogyj le

    A fogyás valóban hamar megindul a fogyókúra alatt megvont szénhidrátok és kalóriák miatt, de ha nem jól választunk a fogyás legegyszerűbb módja, ennek a súlyveszteségnek jelentős része csupán víz.

    A tartós súlyvesztés alapfeltétele a megfelelő összetételű táplálékbevitel, de hosszú távon fenntartható étkezési rendszerre és rendszeres testmozgásra is szükség lehet hozzá.

    fogyj le

    A fogyás mechanizmusa valójában elég egyszerű: a szervezet akkor veszít zsírt, ha a táplálkozásból bevitt kalória, illetve energiamennyiség kevesebb, mint a mozgásból és a létfenntartásból származó kalóriaigény. A fogyás során nagyon fontos szempont az idő! Sajnos sokan azt gondolják, hogy hét alatt csodát lehet tenni, de a fogyáshoz idő és türelem kell.

    Muszáj, hogy a fogyókúra kezdetekor az embernek reális célja legyen, tehát például 10 kilót ne 1 hét alatt akarjon leadni, hanem legalább 3 hónap alatt. A fogyás egészséges ütemét heti fél-egy kiló testsúlycsökkenés jelenti. Ekkor lehetünk a legbiztosabbak benne, hogy a fogyás első sorban zsírból történt, és hogy az egészségünknek sem ártunk a diétával.

    fogyj le

    Ennél gyorsabb ütemű fogyás általában extrém magas túlsúly esetén lehetséges. Fogyj le is fontos ez a realitás, mert a fogyókúra során fontosak a kisebb sikerélmények.

    fogyj le

    Ha irreális célt tűzünk ki magunk elé, folyton csalódottak leszünk a sikerélmények elmaradása miatt.