Az "aerob kultusz" – biztos jó úton jársz?! | HIIT edzés

Zsírégető hiit ülés

Tartalom

    A HIIT edzés kapcsán számos kutatás és tanulmány bizonyította már, hogy ez az edzésmódszer jóval hatékonyabb mind a zsírégetés, testkompozíció javítás, mind pedig az állóképesség-fejlesztés terén, mint a monoton, egyenletes intenzitású edzés! Próbáld ki Te is!

    Van úgy, hogy a nagy rohanásban, a feszített tempóban csak egy egészen kis időnk jut az egyébként létfontosságú testmozgásra. A jó hír viszont az, hogy van erre megoldás, egy hatékony HIIT-edzés keretében. Ez az edzésforma abban a lopott kis időben rendesen átmozgat, magas intenzitásának köszönhetően pedig majdhogynem minden porcikát átható mozgásnak lehetünk részesei. A HIIT rövidítés a magas intenzitású intervallumos edzésre utal: rövid ideig ugyan, de teljes erőbedobással végzett gyakorlatokat takar, amelyeket aztán egy szusszanásnyi pihenő követ, majd ismétlés.

    Gyakorlatban ez annyit zsírégető hiit ülés, hogy a jellemzően kardió edzés alatt intenzív, teljes erőbedobással végrehajtott és pihenő szakaszok váltogatják egymást.

    Számos kutatás és tanulmány bizonyította már, hogy ez az edzésmódszer jóval hatékonyabb mind a zsírégetés, testkompozíció javításmind pedig az állóképesség-fejlesztés terén, mint a monoton, egyenletes intenzitású edzés. Mik az előnyei mondjuk az egyenletes intenzitású kardió edzésekkel szemben?

    Rövidebb idő alatt több kalóriát égetünk. Edzés után az anyagcsere tovább pörög hosszú órákon át, így nyugalmi állapotban is több kalóriát égetünk.

    Javítja az izomsejtek inzulinérzékenységét, ezáltal segít csökkenteni az inzulnirezisztanciát.

    zsírégető hiit ülés

    Időhatékony, hiszen bemelegítéssel és levezetéssel együtt is max. Változatos, nem fogod megunni 5 perc után, mint a futópadon való kocogást.

    Mik lehetnek az esetleges hátrányai a HIIT edzésmódszernek?

    zsírégető hiit ülés

    Kezdőknek nem ajánlott, tehát ha nincs meg az alap állóképességed, először az egyenletes intenzitású aerob edzéssel kell megbarátkoznod. Csak akkor tudod telejsen kihasználni a HIIT által nyújtott előnyöket, ha az intenzív szakaszokban tényleg a közel a maximumon dolgozol.

    zsírégető hiit ülés

    Pont a fentiek miatt nagyon megterhelő a szervezet számára, ezért nem végezhető minden nap, különben hamar túledzettséghez vezet. Komoly tervezést igényel, hiszen az edzés különböző intervallumainak nehézségét, időtartamát legjobb zsírégető anabolikus szerek szinthez kell igazítani, az edzéstervet szakszerűen kell felépíteni.

    A HIIT-et a végtelenségig lehet variálni, végezhető kardió gépeken, a szabadban, de bármilyen — legjobb, ha a teljes testet megmozgató, intenzív — gyakorlatot be lehet illeszteni.

    zsírégető hiit ülés

    Most két általános példát mutatok, az egyik egy futópados példa lesz, a másik egy saját testsúlyos gyakorlatokból felépített HIIT edzésterv. Futópados HIIT 5 perc bemelegítés: először séta, majd lassú kocogás.

    zsírégető hiit ülés

    Az intervallumos rész összesen 15 perc, a teljes edzés pedig mindössze 25 percet vesz igénybe. Saját testsúlyos HIIT Ebben a változatban az intenzív szakasz egy-egy egyszerű gyakorlat lesz, amit olyan zsírégető hiit ülés, — de szabályosan — kell végezned, ahogy csak bírod.

    Város fogyás illik fogyás kiegészítő, legegyszerűbb módja annak, hogy lefogy a héten 65 év felett, hogyan lehet lefogyni. Jó rövid távú célok a fogyáshoz slimming tech international inc, zsírégető testsúly- ülés fogyás és étvágytalanság tünetei.

    A pihenő szakasz teljes pihenő lesz. Előtte perc közepes intenzitású kardióval és gimnasztikával alaposan melegíts be!

    zsírégető hiit ülés