Zsírégető edzésmódszerek

Zsírégető hiit mozog

Intervallum edzés, kardió, HIIT?! Melyik a leghatékonyabb zsírégető edzés? A zsírégető edzésformákat gyűjtöttük össze, hogy könnyebb legyen eldöntened, melyik a neked való!

Szerző: Péter Online személyi edzés A HIIT edzés mint általában a legtöbb hangzatos kifejezés itt is az angol közvetlen átvételét jelenti. Azaz a High Intensity Interval Training-ét.

4 hatékony zsírégető edzés

Ez az edzésfajta egy az intervallum edzések közül. Ide tartozik a fartlek, az intervallum, a TabataGibala, és még jó néhány fajta edzésmódszer.

Minden esetben a lényeg az, hogy egy rövid intenzív szakaszt egy másik, általában hosszabb pihenő szakasz követ. A különböző fajtáit jellemzően az intenzitás mértéke és az intervallumok hossza határozza meg.

talin fogyás gyógytea

Mivel a neve is mutatja,  zsírégető hiit mozog egy zsíréget-e pepsi intenzitású edzés. Így extrém terhelést jelent nemcsak az izmaidnak, hanem a szívednek, keringési rendszerednek is. Ez azt jelenti, hogyha otthon, egyedül, felügyelet nélkül edzel, könnyen okozhatsz kárt magadnak, hiszen a pulzusszám váltakozásának elérése a cél az edzések alatt.

Emiatt kezdőknek ez az edzésmódszer nem ajánlott! Míg a Tabata edzésmódszer esetében fix időtartamok vannak, azaz 20 másodperc intenzív munka, majd 10 másodperc pihenő, összesen nyolcszor, azaz 4 percen keresztül, addig a HIIT edzés esetében egyetlen fix pont van, mégpedig, hogy az intenzív szakaszban a pulzusnak el kell érnie a maximális értéket, azaz leegyszerűsített számítás szerint életkor értéket.

Viszont az, hogy ezt milyen módszerrel éred el, meddig tartod fenn és mennyit pihensz utána, az rád van bízva. Ez edzettségi állapottól erősen függ!

A HIIT edzés – az egyik legjobb zsírégető módszer

A négy legfontosabb tényező a HIIT edzés során: ezeket mindenképpen be kell zsírégető hiit mozog Maximális pulzusszám elérése. Ez nagyon nem könnyű feladat és sok esetben nem túl kellemes, hiszen mindent bele kell adni az adott feladatba és maximális erőbedobással kell végezni a kijelölt időtartam alatt a gyakorlatot. Ha van pulzusmérő órád, az a legjobb.

A magas intenzitású szakaszos edzés minden mozgásformát magába foglal, amikben erősen és kevésbé megfeszített tempójú gyakorlatok megszabottan váltakoznak. Az utóbbiakba akár a pihenés is beletartozhat. Ennek az edzésfajtának köszönhetően gyorsan emelkedik a pulzus, nem beszélve arról, hogy rövidebb idő alatt több kalóriát éget el a szervezet, ami a pihenőszakaszokban sem áll le. Egyszerű és hatásos módszer A HIIT - vagy magas intenzitású szakaszos edzés - tökéletes mindazoknak, akik rohanós életet élnek, és a maradék szabadidejükbe szeretnének némi testmozgást belesűríteni.

Be tudod állítani, milyen határok között szeretnél edzeni, figyelmeztet ha túl alacsony, vagy magas az érték. Ha nincs órád,  akkor tudod magadnak mérni könnyen a csuklód belső oldalán. Próbáld ki, keresd meg hol tudod kitapintani, ha nem tetted eddig, ne edzés közben keresgéld majd először! A pulzus gyakorlatilag az egy perc alatt mért szívdobbanások száma: csak állíts be valamit, ami egy percet mér, és számolj, ennyi a tudomány A munkaszakasz hossza.

Ez nincs megkötve, de általában mp szokott lenni. Ez is inkább az előző pont függvénye, azaz olyan időtartamot kell választani, ami alatt el tudod érni a szükséges pulzus számot.

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése

Viszont fenn is tudod tartani végig. Pihenő szakasz.

a kék kötény segíthet a fogyásban

Kezdő HIIT-eseknél nem is szükséges időhöz kötni ezt a szakaszt. Az a legfontosabb, hogy a pulzus visszatérjen a kezdeti pulzushoz. Lehet, hogy az első kör után ehhez elég lesz fél perc, míg a tizedik után már akár két perc is kellhet hozzá. Maga a gyakorlat. Itt elméletileg bármi szóba jöhet, de a valóságban azért van néhány technikai korlát.

boldog módon zsírégető szoptatás

Akkor jó egy mozgásforma a HIIT edzésre, ha meg tudja emelni a pulzust gyorsan és fenn is lehet tartani vele a szükséges időtartamra. Praktikus, ha ugyanazt a mozgásformát használjuk a pihenő és a munka intervallumra is.

Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?

Tehát arra is alkalmasnak kell lennie, hogy lassan és könnyedén végezve vissza tudjon lassulni a pulzusunk. Melyek a legjobb gyakorlatok a HIIT edzéshez? Evezés: Evező gépen kis ellenállás mellett 30 mp intenzív evezés, majd 1 perc pihenő szakasz alatt lassú csapásszámmal. Az evező gép rendkívül jól átmozgatja az egész testünket. Így zsírégetésként is nagyon jó mozgásforma, de akár erősítésként is használható.

5 gyors HIIT edzés kezdőknek

Mindezek mellett pedig az intervall edzések eszköze is lehet. Boksz: 30 mp bokszzsák püfölés, majd 1 perc pihenő. A pihenő alatt nem szabad leülni, mozogni kell folyamatosan. Az ütéseket ki lehet egészíteni rúgásokkal is természetesen.

A Hiit edzés előnyei – Hatékonyabb zsírégetés és izomfejlesztés

Illetve ha otthon végezzük ezt az edzés akkor az árnyékboksz is szóba jöhet természetesen, így semmilyen eszközt nem igényel az edzésünk. Sprint és futás: A tervezett intenzív szakasz lesprintelése után a zsírégető hiit mozog közepes intenzitású futást végzünk. Ez kifejezetten haladóknak ajánlott gyakorlat.

Amikor nagyon elfoglalt vagy, gyors, hatékony edzésmódszert szeretnél, hogy fitten tartsd magad, akkor próbáld ki a HIIT-et! Mi is a HIIT? Egy angol rövidítés high intensity interval trainingami annyit tesz, hogy magas intenzitású intervallumos edzés. Ez a mozgásforma különös metódust takar: nagyon keményen csinálod a gyakorlatot, de csak rövid ideig, aztán egy nagyon rövid pihenő következik, majd ismétlődik a folyamat.

Egyéb gyakorlatok: guggolásból felugrás, burpee — azaz négyütemű fekvőtámasz, vagy eszközzel is súlycsökkenés a kvetiapin után gyakorlatokat pl. A lényeg mindegyiknél a fenti tényezők betartása. Hozzászólás írása Az email címet nem tesszük közzé.