Hizlal a kevés alvás! De hogyan?

Fogyás a kevesebb alvás miatt

botanikai fogyókúra iara

Farkas Kitti Lassan elbúcsúzhatunk a nyártól, itt van az ősz, a szabadságolások után újra kezdődik a pörgés a munkahelyünkön, vinnünk kell a gyereket az iskolába. Korábban kelünk, kevesebbet alszunk, ami pedig kihat, nem pusztán a közérzetünkre, hanem a testünk működésére is. Mivel a szeptember a fogyókúrák kezdésének szezonja, fontos tudnunk, hogy az alvás és az anyagcsere között szoros kapcsolat van.

gyorsan elveszíti a hasi és a combzsírt

Ha nem alszunk eleget, nem fogunk fogyni. Ebben a posztban elmagyarázom, miért.

fogyás paxil után

Személyes példámból kiindulva: a kórházi ügyelet miatt mindig kimarad egy éjszakai alvás, ilyenkor másnap másfél kilóval többet mutat a mérleg.

A nadrágom nehéz begombolni, a lábam bedagad, a hasam felpuffad. Azért, mert alvás hiányában a szervezetem nem tudta azokat a nyugalmi fogyás a kevesebb alvás miatt kötött feladatokat elvégezni, amelyek az anyagcserém megfelelő működését biztosítják.

De hát mi történik éjszaka a testünkben?

Kevesebb alvás, nagyobb étvágy?

A szervezetünkben bizonyos hormonok felszabadulása és a glükoz-anyagcsere egyes folyamatai igazodnak az alvás-ébrenlét fázisainkhoz. Normál esetben éjszaka például nő a sejtjeink inzulinérzékenysége, ha viszont nem pihenünk eleget, akkor csökken az inzulinszenzitivitás.

görögszéna fogyás

Számos kutatás igazolta, hogy az alváshiány és az inzulinrezisztencia összefügg. A 6 óránál kevesebb alvás hosszabb távon jelentősen növeli az elhízás, a prediabétesz, a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Bizonyított, hogy nő az éhségérzetünk, ha nem alszunk eleget, és az is, hogy kialvatlanság esetén többet fogyasztunk magas szénhidráttartalmú ételekből, mert jobban kívánjuk azokat. Sőt, kísérletekkel kimutatták, hogy nem csak az alvás mennyisége, hanem a minősége is számít.

Végre itt a jó idő, egyre kevesebb réteg ruhát kell hordanunk és lassan, de biztosan beindul a strandszezon. A tavasz kezdete a fogyókúrázók számára legalább akkora motivációt jelent, mint az újévi fogadalmakat követő év eleje.

Az éjszakai mélyalvás szakasz NREM rendszeres elmaradása, azaz rossz minőségű alvás esetén kóros irányba tolódhat el szénhidrát-anyagcserénk. A folyamat élettani háttere az, hogy az alvás és az éhségközpont szabályozása között szoros összefüggés áll fenn. Kimutatták, hogy ha kevesebbet alszunk mint ami szükséges lenne, akkor a jóllakottságot jelző hormon, a leptin vérszintje jelentősen lecsökken, az étvágyserkentő hormon, a ghrelin vérszintje pedig jelentősen növekszik.

Ezekben az alvás idején zajló anyagcsere folyamatokban fontos szereplő a máj.

Peak GYM edzőtermek

Ennek a szervnek egyik feladata ugyanis az, hogy megóvja a testet a hipoglikémiától, azaz kb. Ha napközben ez a szénhidrátraktár egyébként van ilyen az izomban is kiürül, a szervezet éjszaka tölti fel újra.

A fogyás szempontjából pedig nagyon nem mindegy, hogy miből tölti fel!

MyDailyChoice Spray Termékcsalád

Ha este sok szénhidrátot eszünk, akkor a májba ez fog bekerülni az éjszaka során. Ha viszont este nem eszünk sok szénhidrátot, akkor a raktár feltöltése a zsírból történik, mert a szervezetnek van ideje a zsírbontásra. A zsírból fogyás feltétele tehát az, hogy: ne együnk túl sok szénhidrátot, de enni kell és a legtöbbet ebédre, majd este már ne.

  1. Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?
  2. Rossz fog okozhat fogyást
  3. Hány fogyás egy hét alatt
  4. Fogyni mazsola korpa
  5. Fogyhatok 12 nap alatt

Pedig nem vicc: a szénhidrátraktárak zsírból történő feltöltése esetén tényleg fogyhatunk alvás közben. Persze, önmagában az alvástól nem fogunk lefogyni, de a legkevesebb, amit kijelenthetünk, hogy megfelelő mennyiségű és minőségű alvás nélkül nincs sikeres fogyókúra.

Így tehát ősz ide vagy oda, aludjatok eleget!

fogyni falafel

Az Alakorvoslás Program dr. Farkas Kitti saját fejlesztésű súlycsökkentő programja.

Az alvás az egyik legfontosabb összetevője a fogyásnak - ezt sokan, sok helyen leírták már, de az ember azt gondolná, igazából nem olyan fontos, hogy 6 vagy 7 órát alszik esténként, pedig kilók múlhatnak rajta. Kutatások igazolják, hogy azok a nők, akik 5 órát vagy annál kevesebbet alszanak éjszaka, többet nyomnak, mint azok, akik 7 órát vagy annál többet.

Tudj meg róla többet: www.