Pulzuskontroll egyszerűen - TFWG12

Hogyan lehet elérni a zsírégető zónát

A pulzusmérő okosóra a pulzuskontroll egyik szuper eszköze: hatalmas segítségedre lesz abban, hogy hatékonyan és céltudatosan edzhess.

Alacsony intenzitású aerob edzés: egyenletes, viszonylag alacsony pulzustartományban végezzük. Ilyen például a séta vagy a lassú biciklizés. Mérsékelt intenzitású zsírégető edzés: több energiát igényel, szálkásításhoz ideális, mert viszonylag kis izomvesztéssel tudunk több kalóriát elégetni.

Az óra megmutatja, hogy mely pulzustartományban eddz, ha még kezdő vagy, égethetsz zsírt vagy növelhetsz tömeget. Javasoljuk, hogy kérd ki egy edző tanácsát is!

hogyan lehet elérni a zsírégető zónát hogyan lehet lefogyni a hátsó részről

Mi az a célpulzus és miért segít elérni a célom? Ha konkrét céllal edzel, eredményt úgy érhetsz el hatékonyan, ha tudod, milyen pulzustartomány szükséges ehhez.

hogyan lehet elérni a zsírégető zónát szuper zsírégető vagy alakító

Vagyis nem mindegy, hogy a szíved mennyit ver percenként, mivel a tested eltérően viselkedik különböző intenzitású edzéseken.

Ez annyit jelent, hogy mást érhetsz el rövid, dinamikus edzéssel, mint hosszú, kevésbé pörgős edzéssel. A pulzusod is más lesz az egyes edzéseken, ezért is tartunk mi is olyan változatos edzéstípusokat.

hogyan lehet elérni a zsírégető zónát hogyan lehet fogyni a mellkasom körül

A célpulzus az a pulzustartomány, amit el kell érned adott célok eléréséhez. Nézd csak meg az alábbi táblázatot, ahol feltüntettük az egyes zónák nevét és a szükséges pulzustartományt: Ha még kezdő vagy, célszerű az úgynevezett egészségvédelmi zónát megcéloznod. Ebben a zónában a teljesítőképességed növelését kell elérni, hiszen ahhoz, hogy hatékony zsírégetést végezhess később, fontos az állóképességed fokozása.

Mikor eléred a megfelelő edzettségi szintet, csak akkor vágj bele edzővel egyeztetve a zsírégető edzésbe. Az úgynevezett zsírégető zónában való edzéssel nemcsak a felesleges zsírtól szabadulsz meg, hanem a szív-és érrendszered is erősödik.

Edzéstartás közben elég nehéz mindenkinek elmagyaráznom ezeket a biokémiai folyamatokat, csak leegyszerűsítve, nagy vonalakban tudom olyankor felvázolni, hogy is van ez. Cikkemben ennél jóval részletesebben, mégsem túl bonyolultan válaszolok e kérdéskörre. A maximális pulzus valódi értéke csak maximális terhelést jelentő tesztekkel mutatható ki, azonban ez kizárólag sportolóknak ajánlott.

Minél tovább vagy képes ebben a zónában maradni, annál hatékonyabban fogyhatsz. Ezért kiemelt jelentőségű a megfelelő hogyan lehet elérni a zsírégető zónát, hiszen enélkül nem fogod bírni az edzést.

hogyan lehet elérni a zsírégető zónát a fogyáshoz agyilag kell

Magyarán, ha a nulláról szeretnél több kilót leadni, bizony lógni fog a nyelved zsírégető edzésen és hamar feladod, mivel nem lesz sikerélményed, ráadásul annyira kikészülsz, hogy tutira nem lesz kedved újrakezdeni. A munkához, mint a jó borhoz, idő kell, ezt add meg magadnak! Az aerob zónában csak akkor érdemes edzened, ha már korábban is rendszeresen sportoltál. Ebben a zónában a szív-és érrendszer mellett a légzőrendszered teljesítőképessége is növelhető.

További cikkeink a témában

Az anaerob zóna csak versenysportolóknak ajánlott! Ha a tested karbantartása, az egészség és az edzettségi szint fokozása a cél, nincs szükséged az anaerob zónába emelni a pulzusodat.

hogyan lehet elérni a zsírégető zónát Napi 5 étkezés zsírvesztés

A maximális terhelési zónát még a profi sportban is csak elvétve alkalmazzák. Komoly sérülési és túlterhelési kockázattal jár, ezért nem érdemes ezt megcéloznod, hacsak nincs mögötted sok éves, magas intenzitású sportmúlt.

Pulzuskontroll no.

  • Így állítsd be a pulzusmérő órádat!
  • A pulzusszám az egyik legérzékenyebb mutatója a szervezetünk fizikai terhelésének.
  • Okos edzés pulzuskontrollal: Ezekre figyelj, ha hatékony akarsz lenni
  • Hogyan fogyasszunk zsírt a Walking Workout segítségével?
  • Pulzuskontroll egyszerűen - TFWG12
  • Mennyi fogyás 80 nap alatt

Az úgynevezett maximum pulzusszám a kiindulópont, ez az Ököl-szabály szerint ütés percenként. Az alábbi kis ábra bemutat még egyéb számítási módszereket is, bátran nézd meg, hogy melyikkel milyen értéket kapsz. Mi most Cooper Ököl-szabályát vesszük alapul, mely szerint a maximális pulzusszámból kell kivonni az életkort.

hogyan lehet elérni a zsírégető zónát legjobb zsírégető az alsó hasizomra